torsdag, september 01, 2011

Dark Games - 9

*
När Jordan och hans pappa satt i bilen på väg till sjukhuset en stund senare, sa Jordan:
"Pappa, jag har funderat på en sak... jag vill nog flytta till Caswell Hall."
Gideon Rosman såg tankfullt på sin son.
Han visste att Jordan inte trivdes så bra i sin nuvarande skola och att han saknade sina bästa vänner som redan flyttat till internatskolan, men han visste inte att Jordan haft samma tankar.
"Okej gubben, jag ringer skolan i morgon och kollar om de har en plats."
Han suckade lite sorgset.
"Blir du upprörd när jag säger att jag inte vill bo här längre?" frågade Jordan.

Jordans pappa stannade bilen vid vägkanten.
"Min älskade pojke, mamma och jag kommer att sakna dig jättemycket. Men ha inte dålig samvete för att du vill flytta, Jordan."
Han gav sin son en kram.
"Mamma och jag vill inget hellre än att du ska vara trygg och lycklig. Och det är nog skönt för dig att komma ifrån den här stan lite."

Gideon Rosman log.
”Och så får du ju träffa Quinn och Veronica igen.”
”Mmmm… och så får jag träffa Quinn och Ronnie igen.” sa Jordan och log.
Sedan vände han på huvudet och tittade ut genom fönstret så att inte pappa skulle se att han rodnade.
Gideon Rosman skrattade och rufsade om sin sons hår.



Inga kommentarer: