söndag, november 01, 2009

Ryan’s & Maureen’s vadslagning - del 4

***
Torsdag kväll.


Klockan började närma sig tio.
”Somna nån gång då!” sa Maureen.
”Aldrig!” log Ryan. ”Jag ska bråka med dig, har ju sagt.”
”Tror du att du ska vinna va?” sa Maureen.
”Ja, jag hade tänkt det.” sa Ryan.
Han kvävde ännu en gäspning.
”Vore det inte jätteskönt att sova istället?” föreslog Maureen.
Ryan slog henne lätt i huvudet med en kudde.

”Klockan är tio.” meddelade Sunshine några minuter senare.
”Nej…” Maureen skakade misstroget på huvudet.
"Sorry..." sa Sunshine.
Maureen tittade på fickuret som hängde runt Sunshines hals.
”Neeej! Fan!” utbrast Maureen.
”Yes! Jag vann!” ropade Ryan triumferande.
Han la armen om Maureen.
”Jag vann.” sa han glatt. ”Det gjorde inte du!”
”Så nu ska jag alltså sjunga inför alla på restaurangen på lördag…” suckade Maureen.
”Ja, det ska du!” sa Ryan lyckligt. ”Jag bestämma en riktigt bra låt åt dig.”
”Jag får väl veta vilken innan i morgon kväll?” undrade Maureen.
Ryan nickade.
”I morgon bitti.”
”Det var ju snällt.” mumlade Maureen.
”Ja, visst är det.” flinade Ryan.
”Hur kunde du hålla dig vaken så länge?” frågade Sheila. ”Du brukar ju somna vid sju!”
Ryan kastade en kudde på henne.
Tjejerna såg menande på varandra.
Sedan brottade de ner Ryan.
***

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Haha, grattis till Ryan! Blir spännande att se vilken låt Maureen ska sjunga :-)

Dakota Quinn Diamond sa...

Ryan säger: Yay! jag är bäst!