lördag, november 14, 2009

Lussekatts-shopping

***
Vi (Ceci & jag) har varit och handlat med tvillingarna inför det årliga Lussebulle-baket.
Efter en lång kö kan vi äntligen betala.
När vi kommer ut på gatan med våra kassar inser jag 
att vi glömt köpa några grejer…. Typiskt…!

Leni: Vi måste gå in igen.
Melwin (trött och grinig nu): Vill inte!
Leni: Vi måste, jag har glömt det viktigaste.
Noel: Godis!
Leni: Nej, inte godis, det andra som är viktigast.
Melwin: Mera godis!
Leni: Nej, smör, och det som gör lussebullarna gula.
Noel: Saffran!
Leni: Just det.
Noel: Och det tycker du är viktigare än godis…?!

Ceci väntar utanför med tvillingarna som är trötta efter en hel dag på dagis och jag går in och köper det jag har glömt.
När jag kommer ut ser Noel forskande på mig.

Noel: Du har väl inte glömt nåt mer nu va?
Melwin (tittar i kassarna): Finns det godis?
Leni: Nu har vi allt vi behöver.
Noel: Tur för dig. För nu väntar vi inte mer!





Härligt med småbröder!
Tur att inte Noel var med den gången Ceci & jag
handlade som Anna & Lisa i Bullerbyn (glömde saker hela tiden)
… då hade han nog fått tokspel på oss…!
// Leni


Inga kommentarer: