lördag, november 28, 2009

En lat sommardag - Del 3

***
På kvällen satt Ryan, Maureen och Sheila med David, Kate och Maggie på stranden och tittade på solnedgången.
”Vad vackert det är!” sa Maureen.
”Ja… jag har aldrig sett nåt vackrare!” sa Ryan, överdrivet dramatiskt.
Maureen lade en arm om honom.
”Ryan, du minns väl vad Sheila och jag lovade att göra med dig förut…?” varnade hon.
Ryan bara skrattade.
”Kom hit så ska jag pussa dig.” sa Sheila.
Ryan skakade på huvudet, men Sheila drog Ryan intill sig.
”Nej, jag vill inte ha nån puss!” fnissade Ryan.
Det fanns lite nervositet i hans röst.
”Jo, det vill du!”
Sheila började att pussa honom på halsen - bara för att hon visste att det kittlades och för han blev så generad.
”Snälla sluta!” fnissade Ryan.
”Nej, jag har precis börjat.” sa Sheila.
"Jag hjälper till!" sa Maureen.
Ryan såg bedjande på sina föräldrar och Maggie.
”Hjälp mig!”
Men David, Kate och Maggie bara skrattade.
***

Inga kommentarer: