söndag, november 29, 2009

Back to school… - Del 11

***
Senare samma eftermiddag.

Ryan låg i sanden och läste en bok.
”Vilken typ av vetenskapsprojekt fick ni?” hörde han Maureen fråga Sunshine.
”Sug ett ägg!” sa Sunshine.
”Okej, jag bara ställde en enkel fråga!” skojade Maureen - som om Sunshines svar hade varit en förolämpning.
Flickorna skrattade.
Ryan skrattade också, men sedan återgick han till sin bok.
”Jag har skrivit ner hur man gör när man suger ner ett ägg i en flaska och i morgon kommer Molly och jag att visa klassen.” förklarade Sunshine.
”På tal om demonstration…” Maureen gav Anne och Sunshine en menande blick och nickade mot Ryan.
Sunshine och Anne log.
Maureen satte sig ner bredvid Ryan.
”Ryan, vi behöver väl inte göra mer med rapporten om vårt projekt?” frågade hon.
”Nej, den är bra som den är.” svarade Ryan, utan att titta upp från sin bok.
”Bra.” sa Maureen.
Sedan flinade hon.
"Vet du, Ryan, jag har bestämt att du, min lille vän, ska bli mitt experiment-objekt."
"Va...?" Ryan tittade oförstående upp på Maureen.
Maureen satte sig ännu närmare Ryan och tog boken ifrån honom.
”Jag måste visa Anne hur kittlig du är.”
”Va? Nej! Jag menar... jag är inte kittlig.” sa Ryan snabbt.
Men innan han kunde resa sig upp, satte sig Maureen på hans ben och började skoningslöst kittla honom.
”Nej! Sluta!” tjöt Ryan fnissande.
Han kämpade för att inte skratta, men det var omöjligt.
***

Inga kommentarer: