tisdag, november 10, 2009

Best of Noel & Melwin III

***
Fler Noel & Melwin-pärlor!
// Leni



Noel har alltid varit väldigt social, gillar att prata med folk.
Det kan bli ganska pinsamt för medföljande familj, ska jag be att få tala om.
En dag skulle vi åka taxi till en tillställning.
Noel tyckte väl inte att vi kom fram tillräckligt snabbt, för han lutade sig fram mot chauffören och klappade denne kamratligt på axeln.
Sedan meddelade han (helt utan ironi och sarkasm ska tilläggas):
”Du, hemma hos oss brukar vi gasa.”

Tur att chauffören hade humor…!


Noel är rätt lik mig till sättet. Jag var som han när jag var liten.
När jag var ca 5-6 år åkte jag taxi med pappa Johan.
Med farsan åker man ibland ganska fort - det gjorde man *inte* med taxi-chaffisen som vi åkte med.
Jag suckade högt och meddelade:
”Du! Gaspedalen sitter till höger!”

Om den chauffören hade humor minns jag inte - men jag hoppas VERKLIGEN det…!


Kul med frispråkiga, lillgamla barn… eller hur? 
(Syskonklanen Ekdahl/Simonsson består av 4 st. sådana...)

***

Inga kommentarer: