torsdag, november 05, 2009

Calypso Island. 16

***
Maggie tittade in till dem.
”Jag ville bara se att ni mår bra.” sa hon.
”Vi mår bra.” sa Maureen.
Sunshine och Shelia nickade.
Maggie såg på Ryan.
”Han sover inte.” viskade Sunshine.
Maggie satte sig på Maureens säng och strök Ryan över ryggen.
”Hur mår du då lilla gubben?”
Ryan öppnade ögonen och såg på Maggie.
”Jag mår fint.” sa han. ”Jag bara gömmer mig för tjejerna, så att de inte ska attackera mig med pussar.”
Maggie skrattade.
”Är de så farliga?”
”Ja, tjejer är jättefarliga.” fnissade Ryan.
Maureen satte sig nära Ryan och gav honom en puss på kinden.
Ryan rodnade.
”Du är så söt!” fnissade Maureen.
”Äh lägg av!” sa Ryan.
Men sedan kramade han Maureen.
Han höll om henne länge.
***

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Gillar verkligen din Calypso Island serie! Fantastiskt bra! Härlig Enid Blyton-känsla i den ! :-)

Dakota Quinn Diamond sa...

vilken fin kommentar!! tack snälla =)
Kram!