måndag, november 02, 2009

Calypso Island. 2

***
Vädret var grått och lite kyligt, som det hade varit hela veckan.
”Jag förstår inte hur man kan vilja bada en sån här dag?” sa Maggie.
Hon såg på Ryan som just badat klart och nu kom gående mot henne och Maureen.
”Du vet ju hur Ryan är,” sa Maureen. ”han kan bada när som helst, hur kallt det än är.”
”Vem kan bada när som helst?” frågade Ryan.
”Du!” skrattade Maureen och drog ner honom på filten hon och Maggie satt på.
Ryan var påklädd, i jeans och T-shirt, men han var barfota och hans hår var genomblött.
”Ge mig din handduk.” sa Maureen.
”Vad ska du med den till?” frågade Ryan.
”Torka håret.” sa Maureen.
”Du är ju inte blöt i håret.” sa Ryan med ett litet leende.
”Sluta larva dig!” log Maureen. ”Nä, jag är inte blöt i håret - men du är det.”
Maureen började torka Ryans hår.
”Fryser du inte raring?” frågade Maggie.
Hon kände på hans armar.
”Jo, du är kall. Ska du inte hämta en varmare tröja, hjärtat?”
”Äh, så kallt är det inte.” sa Ryan.
Han blev lite blyg av all omtänksamhet.
Han tog handduken från Maureen och slängde den ifrån sig.
Sedan såg han busigt på Maureen.
”Maureen, tycker du att jag är kall?”
Han flinade och lade sin hand på Maureens nacke.
”Ryan, du är iskall!” utbrast Maureen.
Ryan bara skrattade.
”Om du inte tar bort handen ska du få med mig att göra.” varnade Maureen.
”Oj vad rädd jag blir.” flinade Ryan. ”Vad tänker du göra med mig då?”
”Så här tillexempel.”
Maureen brottade ner Ryan.
***

Inga kommentarer: