måndag, oktober 31, 2011

Skrivpuff - 30 + 31 oktober 2011 - del 1

Skriv om att reagera + om att göra en plan.

New York City 2004

"Tack för att du hjälpte mig med läxorna Nikki." sa Warren. "Du är verkligen en cool tjej."
Nikki Danelli log mot sin klasskamrat.
"Det var så lite. Nu slipper du bli underkänd."
Warren log uppskattande.
"Du, Nikki, jag har föräldrafritt ikväll. Har du lust att äta hamburgare och ta några öl med mig?"
"Öl?" sa Nikki. "För det första är det skola imorgon och för det andra är vi minderåriga."
Nikki tog sin ryggsäck och samlade ihop pennor och anteckningsblock.
Warren svängde runt henne och såg henne i ögonen.
"Men jag har köpt lite godis och grejer... Jag tänkte att vi kunde göra nåt kul ikväll."
"Ledsen Warren..." sa Nikki. "Men jag kan inte stanna. Vi ska vara barnvakt åt Charli ikväll."

Warren fnös.
"Vi? Du och Cole eller?"
Nikki suckade. Warrens ilska och tydliga svartsjuka för Cole var jobbig och patetisk.
Så fort Cole pratade med Nikki såg Warren ut att vilja ha ihjäl honom.
"När åker din lille Hollywood-fjant till L.A. igen?" frågade Warren.
Nikki skulle just svara något dräpande när hon fick syn på något med färgglada omslagspapper på soffbordet. Det var kondomer.
Samma kondomer som skolan hade delat ut några dagar tidigare.
Jag tänkte att vi kunde göra nåt kul ikväll...
Warrens ord ekade i Nikkis öron och de fick henne att koka av ilska.
Du har planerat det här hela tiden din skit...! tänkte hon.


Cherrie Currie & Marky Ramone – Cherry BombJean Knight – Mr. Big Stuff
Barbados – Bye ByeThe Half Brothers – I Found A Way


Inga kommentarer: