tisdag, oktober 18, 2011

Maxine and the Bully - 7

*
Joanne gick fram till Maxine och drog in flickan famnen.
"Såja älskling... vi ska inte betala någonting till Betty och hennes familj. Du behöver inte vara ledsen mer."
"Jag är inte ledsen," sa Maxine. "jag är arg!"
Joanne torkade Maxines tårar.
"Ska vi göra klart middagen och äta lite?"
Maxine skakade på huvudet.
"Nej... jag är inte hungrig. Jag har lite ont."
Ricky klappde Maxine på armen.
"Maxie, vill du inte ens ha glass till efterrätt? Morbror Freddie ska ta med oss och köpa frozen yoghurt när vi har ätit."
Maxine såg fundersam ut. Hon kände efter hur ont hon hade.
"Jag kanske kan äta lite frozen yoghurt."

Morbror Freddie log. Han satte sig intill Maxine.
"Vilken frozen yoghurt är din favorit? Det var väl kaktus-smak med snigelsås?"
Maxine började fnissa och skakade på huvudet.
"Dummer! Choklad och jordgubb! Du kan äta kaktus med snigelsås!"
Morbror Freddie skrattade kramade sin systerdotter.
Joanne log mot sin bror.
Det var tur att Freddie var så knasig och kunde muntra upp en ledsen liten Maxine.


Sam The Sham And The Pharoahs – Wooly BullyJohnny Cash: I Won't Back Down

Inga kommentarer: