torsdag, oktober 06, 2011

Skrivpuff - 6 oktober 2011 - del 2

*
James gav Sunshine och Ryan ett stolt leende.
Sunny och Ry är inte ens 14 och 13 år fyllda - men dom är tuffare än få...! tänkte han.
James gav dem en kram, sedan såg han ut över folkmassan.
"Mina damer och herrar, får jag presentera de modigaste ungarna i California: min lillasyster Sunny och hennes bästis Ryan!"
Stort jubel från folkmassan.
"Vill du säga nåt till folket Sunny?" frågade James.
Han gav sin syster mikrofonen.
Sunshine, som var uppväxt i en pytteliten stad nere i Södern, var inte van vid stora folkmassor.
Men Ryan och Maureen, som nu också kommit upp på scenen, gav henne mod.
Sunshine tog ett kavat grepp om mikrofonen.
"Hej alla! Jag heter Sunny!" hälsade hon med sin charmiga Alabama-dialekt. "Detta här är mina bästisar Ryan och Maureen. Vi ska sjunga en ny sång, den heter Give Peace a Chance och är skriven av John Lennon. President Nixon, detta här är ett budskap till dig från Lennon och oss - så lyssna noga: Dra tillbaka trupperna från Vietnam!"

Nytt jubel från folkmassan.
"Kör hårt 'little sister'!" ropade en hippie-kille.
Han gjorde en speciell gest, Peace out, ett sätt att säga good bye, det vill säga; han slog knytnäven mot bröstet och sträckte sedan upp handen i luften, med pek- och lång-fingret formade som ett V.
Sunshine och Ryan log brett och besvarade gesten.
Sedan sjöng de Give Peace a Chance, tillsammans med Maureen och James. De lyckades få hela folkmassan att sjunga med.

På kvällen höll Sunny och James och deras hippie-vänner en konsert som de kallade Give Peace a Chance '69. Konserten blev en succé och sändes i TV.

Studio Allstars: Give Peace A Chance
Studio Allstars: Give Peace A Chance (Tribute to John Lennon)

All we are saying is:
give peace a chance

The Monkees: Daydream BelieverCat Stevens: Peace TrainThe Archies: SunshineScott McKenzie: San FranciscoVarious Artists (Hair): Hippie LifeThree-Five-Zero-Zero (From Tribe: Initials (From Going Down (From The New Merseysiders: My Sweet LordEdwin Starr: War (Live)Joan Baez: Blowin' In The WindStudio Allstars: Give Peace A ChanceBen E. King: Stand By MePeter, Paul and Mary: This Land Is Your LandTim Hardin: Simple Song Of Freedom(Hair) Curtain Call: Let The Sun Shine InStudio 99: Across The Universe

2 kommentarer:

http://tittelina.blogspot.com sa...

Alltid kul att läsa dina berättelser. Jag läser även om jag inte alltid hinner kommentera.

Dakota Quinn Diamond sa...

@ Ethel: Awww! Tack så mycket! Vad glad jag blir! :D
kram