tisdag, oktober 25, 2011

Skrivpuff - 25 oktober 2011

Skriv om en kod.

Oak Park High School. Hösten 2003

"Aaaah! Jag blir galen på det här jäkla låset!" utbrast Cole uppgivet.
Han kastade en ilsken blick på låset på det röda skåpet, sedan såg han frågande på sin bästa vän Nikki.
"Har jag glömt kombinationen...?"
Nikki log.
"Nej, du har inte glömt kombinationen. Men du har glömt en annan sak."
Cole såg fundersam ut.
"Vad har jag glömt?"
Men hans bästis bara skrattade.
"Du är verkligen till stor hjälp Nikki." suckade Cole.
"Älskade lilla Cole..." sa Nikki och lade armen om honom. "det där är inte ditt skåp - det är Danis."

Cole log och slog sig lätt i pannan med handflatan.
"Ja visst ja! Har nog varit borta för länge."
Nikki kramade Cole länge.
"Mmmm... du har varit borta i evigheter ju... Du Cole, nästa gång du åker till Hollywood och spelar in film följer jag med."
Cole såg lycklig ut.
"Jag har faktiskt fått ett intressant manus och det finns en roll i filmen som skulle passa dig perfekt!"
Nikki såg intresserad ut.
"Jag har läst manuset. Vilken roll passar mig bäst, tycker du?"
En lärare gick förbi tonåringarna.
"Jag vet en roll som passar er väldigt bra," sa hon torrt. "elever som kommer i tid till nästa lektion."

Nikki fnissade.
"Hmmm... inte direkt nån utmaning." sa Cole och log.
Han öppnade sitt skåp och plockade ut böcker och anteckningsblock.
"Nej, det ska vi nog klara." sa Nikki.
Bästisarna skyndade skrattande iväg till klassrummet.

Four Tops: Back To School AgainHard Work - Reprise (från Fame - The Musical)Leigh Nash: Charmed Life

Inga kommentarer: