söndag, oktober 09, 2011

Skrivpuff - 9 okt 2011 - del 1

Skriv om en fångst.

Camp Orion. Sommaren 2006

Alex berättar:

Jag hörde ett dovt morrande i mörkret och släpande steg bakom mig. Flämtade och med bultande hjärta försökte jag få upp dörren, men den var låst.
Jag kände het, stinkande andedräkt som flåsade mig i nacken och skräcken rann ner för mig ryggrad.
Varelsen tog tag i mig och nu såg jag de rakbladsvassa huggtänderna glimma i månskenet.
Mina naglar skrapade mot dörren när jag förgäves försökte få upp den och jag försökte sparka mig fri ur varelsens grepp.
Varelsen höll nu sina armar om min överkropp och vägrade släppa mig. Jag skulle aldrig komma härifrån...
Jag skrek så högt jag kunde och slog mot monstret.



"Alex! Vakna!"
Jag öppnade ögonen och fick syn på Scott. Han stod på kanten av våningsängens underslaf för att nå upp till mig och han skakade mig.
Denny, Johnny och Hank stod nere på golvet och såg på mig och i dörröppningen stod Grady och Wendy (våra ledare).
Smart... jag hade väckt alla med mitt skrik.
"Förlåt..." mumlade jag. "Det var inte med meningen att väcka er."
"Vad drömde du?" undrade Scott.
Jag skruvade på mig och log fåraktigt.
"Om en mördarclown som ville ta mig..." mumlade jag, så lågt att det knappt hördes.

A Nightmare On Elm Street
The Halloween Heroes - A Nightmare On Elm Street (Halloween Version)


Soundtrack/Låtlista

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

hemsk dröm! stackars Alex!

Dakota Quinn Diamond sa...

Mmmm...! stackars lilla kille... :(
(Och synd om honom när han skäms för att de andra vaknar...)