onsdag, oktober 19, 2011

Skrivpuff - 16 oktober 2011 - del 1

Skriv om att beundra.

Sun City, California. Sommaren 2006

Martin hade tagit med sig Jane, Maxine och Ricky till gallerian för en liten shoppingrunda.
"Jag ska köpa godis för hela min veckopeng!" sa 6-årige Ricky och såg sig om efter godisaffären.
Martin log mot sin yngste fosterson.
"Du gillar godis du."
"Yep!" sa Ricky glatt. "Det är mumsigt."
"Maxine och jag ska också köpa lite godis." sa Jane. "Och Cole Taylors senaste film."
Maxine nickade instämmande. Sedan spärrade hon upp ögonen och puffade på sin syster."
"Janie... Cole Taylor står där borta!"
Mycket riktigt, den unge film- & TV-stjärnan stod utanför en av butikerna och pratade med några kompisar.
"Oh my God...! Jag tror jag drömmer!" sa Jane andlöst.
Martin log mot sina flickor.
"Gå och be om en autograf."

Maxine stirrade på sin fosterfar.
"Du är inte klok. Jag kan väl inte hälsa på en Hollywood-stjärna när jag ser ut så här...!"
Tösen pekade på sitt öga som hade en präktig blåtira och på underläppen som hade fått flera stygn, skador Maxine fått efter ett bråk med en skolkamrat som var en riktig översittare.
"Jag tror Cole kommer tycka synd om dig för att du har blivit slagen." sa Ricky. "Jag ska fråga honom om han vill skriva autograf till er.

Innan Maxine eller Jane hann stoppa sin lillebror gick han kavat fram till Cole och sa:
"Hej, mina systrar gillar dig! Kan dom få din autograf? Min syster Maxine har blivit slagen i ansiktet av en galen mobbare. Och hon tror inte att man får prata med filmstjärnor då."



Bow Wow Wow: I Want Candy

Inga kommentarer: