söndag, oktober 16, 2011

Maxine and the Bully - 3

*
Betty grabbade tag i Maxines T-shirt och tryckte upp henne mot ett träd.
"Du ska betala mina jeans, din odugliga lilla fosterhemsunge."
"Kyss mig i arslet." fräste Maxine.
Några av Maxine och Hollys kompisar, som vågat sig tillbaka till lekplatsen, applåderade.
Maxine log mot sina kompisar och slet sig loss från Bettys grepp. Hennes T-shirt gick sönder lite, eftersom Betty höll så hårt, men det var det värt.
Maxine Clarke vägrade att ta skit från någon - och hon tänkte inte stå upptryckt mot det här dumma trädet längre, det gjorde ont i ryggen.
"Vad sa du till mig?" morrade Betty.
"Kyss mig i arslet." upprepade Maxine kavat.
Hennes kompisar applåderade igen.

"Be om ursäkt och lämna lekplatsen." befallde Betty.
"Dream on!" svarade Maxine.
"Okej som du vill..." sa Betty. "Men om ihåg att jag har varnat dig."
Sedan gick allt snabbt, som när man snabbspolar en videofilm.
Maxine hörde hur Holly skrek en varning, sedan kom en knytnäve farande mot Maxines ansikte och träffade ögat.

Nu vaknade den arga lilla tigerungen inom Maxine. Ingen jäklarns översittare skulle komma här och vara bossy och slå folk ostraffat!
Hon spottade Betty rätt i ansiktet.


Sam The Sham And The Pharoahs – Wooly Bully Johnny Cash: I Won't Back Down

Inga kommentarer: