lördag, oktober 22, 2011

Skrivpuff - 20 + 21 oktober 2011

Skriv om om att gilla + om en expert

"Hej Justin! Har du lust att hjälpa Glory och mig med vårt musikvideo-projekt?" frågade Tiffany.
Justin Jennings log brett mot den snygga tjejen i hans klass.
"Visst," sa han coolt. "jag är expert på musikvideos."
Justins tvillingsyster Mackenzie skrockade.
"Du är expert på att stoppa upp gummibjörnar i näsan."
Justin blängde på henne.
"För det första: Ewwww! För det andra: Det är inte jag som tycker att det är kul att stoppa upp godis i näsan - det är vår storebror!"
Mackenzie bara log.

Justin vände sig till Tiffany igen.
"Som sagt: jag hjälper er gärna med er musikvideo."
"Awww! Vad snäll du är!" sa Tiffany glatt. "Och du kanske kan vara med i video också?"
Justin log och nickade glatt. Han lutade sig lite nonchalant mot något han trodde var en av bänkarna i klassrummet.
Men det var i själva verket en rullvagn, så Justin föll i golvet och vagnen rullade iväg.
"Smidigt brorsan!" fnissade Mackenzie.
Men hon skyndade fram och hjälpte Justin upp.

"Justin...! Är du okej?" frågade Tiffany oroligt.
"Ja, jag är okej." sa Justin skrattade generat. "Det var meningen att göra så där."
Han pekade med tummen på rullvagnen.
Tiffany log och lade armen om Justins midja.
"Du är så söt!"
Justin rodnade.
"Tack. Eh... jag menar... det är du med."
Han rodnade ännu mer.
Mackenzie flinade. Hon gjorde tummen upp mot sin bror och ritade ett rött hjärta på whiteboard-tavlan.
Justin mimade åt sin tvillingsyster att lägga av, men Mackenzie bara skrattade.
Aaron Carter: Hey YouAmy Diamond: Is It Love
*

Inga kommentarer: