onsdag, oktober 05, 2011

Alex hemlighet (del 24)

*
Plötsligt kände Alex hur någon under vattnet drog av honom badbyxorna.
Han flämtade till av förskräckelse och i nästa sekund dök Hank upp och viftade glatt med badshortsen.
"Vad fan gör du...?!" fräste Alex. "Ge mig mina badbyxor!"
Men Hank bara flinade. Han simmade bort till bryggan där Johnny och Scott stod.
"Här Johnny, fånga!"
Johnny fångade badbyxorna som Hank kastade upp till honom.
Då såg Alex att Johnny även höll i hans kläder, jeansen och tröjan.
"Ge tillbaka mina kläder!" skrek Alex.
Johnny bara flinade elakt.
Hank hävde sig upp på bryggan och så sprang han, Scott och Denny i väg.
Johnny viftade retsamt med Alex kläder ovanför Alex huvud.
"Snälla Johnny, lägg kläderna på stranden så kan jag klä på mig utan att någon ser..." nästan viskade Alex.
Johnnys flin blev ännu mer elakt.
"Sorry Lill-räkan... jag hör inte vad dig säger." sa han och började springa efter de andra killarna.

Alex svor på att han skulle slå ihjäl de stora grabbarna när han kom upp. Och utan att tänka sig för klättrade han upp på bryggan.
När han hörde Johnny och Hank gapskratta insåg Alex att han nu stod på bryggan spritt språngande naken... och ute på flotten satt tjejerna.
"Johnny, ge Alex kläderna!" ropade Denny.
Johnny såg på Alex.
"Vill du ha dina kläder Lill-räkan?"
Alex nickade sammanbitet.
"Här har du." sa Johnny.
Han sträckte fram kläderna, men precis när Alex skulle ta sina jeans och sin T-shirt slängde Johnny ner dem i vattnet.
Sedan rusade han skrattade bort med de andra killarna.

"Det är bäst att du håller i mig nu Desi," sa Mae. "annars hoppar jag i land och slår ihjäl Johnny och Hank!"
Desi höll upp händerna och skakade på huvudet.
"Jag håller inte i nån. Slå ihjäl idioten du."
Mae var så arg att hon skakade.
Alex stod på bryggan och försökte skyla sin nakenhet så gott det gick. Men det var inte så lätt att göra med bara händerna.
"Åh lilla hjärtat..." viskade Mae. "Vi måste hjälpa honom."
Tjejerna styrde in flotten till bryggan.
"Kom Alex." sa Mae och sträckte ut handen mot honom.
Alex skakade på huvudet och stirrade ner på bryggans slitna plankor.
Han var pionröd om kinderna.
Ge mig ett djupt hål att sjunka ner i nu... bad han till de högre makterna. Innan jag dör av skam...



Soundtrack/Låtlista

Inga kommentarer: