måndag, oktober 31, 2011

Skrivpuff - 26 oktober 2011 - del 1

Skriv om att hoppas.

San Francisco, California 1971

"Jag hoppas att jag lyckas fånga en boll." sa Ryan. "Det vore så coolt!"
David McKenzie log åt sin sons iver. Baseball var Ryans favoritsport och pojken hade länge drömt om att fånga en boll under en match.
"Jag hoppas du får en boll Ry." sa Maureen.
"Hoppas jag med!" sa Sunshine.
Flickorna log mot sin bästis.
Ryan log tillbaka.
En man som satt på raden bakom dem skrockade.
"Du ska inte räkna med att fånga en boll grabben, jag har nämligen gjort det sedan du gick i blöjor."
"Wow, du borde få medalj." sa Ryan sarkastiskt.

I matchens sista omgång kom en boll flygande mot platsen där Ryan satt.
Ryan höll upp handen för att fånga bollen. Men istället för att landa i pojkens hand, träffade bollen honom hårt i ögat.
De andra åskådarna flämtade förfärat till.
David satte sig på huk framför pojken och undersökte sin sons ansikte.
"Hur gick det, lilla gubben...?" frågade han oroligt.
"Pappa, när fick du en tvillingbror...?" sa Ryan och blinkade vimmelkantigt mot David.
Sunshine och Maureen såg oroligt på varandra.
"Ser du dubbelt Ryan...?" frågade David.
Take Me Out To The Ball Game


Inga kommentarer: