onsdag, december 08, 2010

SkrivPuff: Utmaning 2010:332 - 8 december

Skriv om något perfekt.
*
Perfektion enligt Cassie
8 december, 2010

I skolan går jag en kurs som heter Kreativt skrivande. Idag sa läraren att vi skulle skriva om något perfekt.
Min kompis Mara skrev om den första kyssen (något hon drömmer om att få uppleva). Finn skrev att sommarlovet är perfekt, för då slipper man skolan (ganska roligt tycker jag). Glory skrev något om att hon tänker vara perfekt när hon ska sjunga solo på julkonserten.
Hursomhelst, jag visste först inte vad jag skulle skriva om, men så sa Mara något om att min bror är den perfekta brorsan.
"Han gör så mycket roliga saker med dig och är aldrig elak mot dig! Min brorsa behandlar mig som en liten värdelös daggmask."
Så jag skrev alltså en liten text, en dikt, om min bror Alex.
Min bror 
Kan alltid få mig att le.
Hittar på roliga saker att göra om jag har tråkigt.
Beskyddar mig alltid.
Tar hand om mig när jag mår dåligt eller är rädd.
Hjälper mig alltid med alla möjliga saker.

Min bror
Är snäll och omtänksam.
Ser till att jag aldrig blir utanför eller bortglömd.
Sjunger bra.
Fotograferar bra.
Är rolig.
Är sååååå söt!
(Det var Mara som skrev det där sista - hon pratar alltid om hur söt och snygg Alex är)

Jag vet att det blev en klyschig dikt... men Alex är den perfekta brorsan i mina ögon. Jag älskar honom och skulle inte kunna leva utan honom! <3

Massor med kärlek till er alla där ute!
från Cassie Spencer, 13 år
*