torsdag, december 02, 2010

SkrivPuff: Utmaning 2010:327 - 2 december - #2

*
Alex höjde på ögonbrynen.
”Har ni pratat med Nora…?”
”Ja, jag ringde din mamma för ett tag sedan och vi pratade ett tag. Vi kom in på ämnet foto och hon sa att du brukar låna hennes gamla kamera ibland, och hon sa att du har talang för det.”
Alex ryckte lite på axlarna.
”Talang vet jag inte om jag har… men det är iallafall kul.”
”Alex, jag skulle vilja se dina bilder någon gång, så jag har ett litet uppdrag åt dig.”
”Ett uppdrag?”

Miss Barclay log när hon såg hur Alex rätade på sig och lät mer intresserad nu än vad han gjort under hela mötet.
”Jag skulle vilja att du tar en bild varje dag nu i december, valfritt motiv - som en slags dagbok i foto-form och så får du redovisa det efter jullovet i januari. Hur låter det tycker du?”
Pojken log för första gången på hela dagen.
”Cool!”
”Vad bra Alex, då säger vi så! Drama-klubben och fotografering - och så fixar du historie-provet på fredag.”
”Visst...” suckade Alex.
”Hallå där grabben! Vad sa vi om att du skulle tro på dig själv...?” log Miss Barclay.
”Jag ska göra mitt bästa.”
”Bra Alex, det är rätta takter!”


Del 3
*

Inga kommentarer: