tisdag, december 21, 2010

A Danelli Xmas: Noelle In Wonderland - 1

20 December

Nikki och Cole såg upp mot den lilla blonda, rödklädda flickan i 10-års-åldern som stod vid Alice In Wonderland-skulpturen och såg med oseende blick över parken.
"Är det där Noelle Nichols...?" frågade Cole. "Jag tror inte jag har sett henne på över ett år. Brukar hon fortfarande stå där?"
"Ja." svarade Nikki. "Hon leker där varje dag. Eller leker... hon står iallafall där. Och hon har alltid den där röda kappan och mössan på sig, vägrar bära nånting annat."
"Just det, det minns jag." sa Cole.

Noelle fick syn på Nikki och Cole. Hon höjde en vantbeklädd hand och vinkade sakta.
Nikki och Cole gick upp till bronsskulpturen där barn klättrade och lekte glatt bland figurerna från Lewis Carrolls älskade berättelse.
Det var bara lilla rödklädda Noelle som stod alldeles stilla, nästan som om hon hörde till statyn.
"Hej Noelle!" sa Nikki glatt. "Hälsar du på Alice idag?"
Noelle nickade.
"Alice, White Rabbit, Mad Hatter, Chesire Cat."
Flickan pekade på varje figur hon räknade upp.
"Noelle, kommer du ihåg Cole?" frågade Nikki.
Noelle nickade ivrigt.
"Kommer ihåg. Mina vänner. Nikki och Cole." Noelle såg på Cole och log lite. "Jag ser dig på TV hemma."
Cole och Nikki log mot den lilla flickan.
"Har ni haft te-party?" frågade Cole.
Noelle skakade på huvudet.
"Inte gillar te. Varm choklad bättre. Nana gör choklad. Ska gå hem nu."
Noelle tog Nikkis hand och sedan Coles.
"Nikki och Cole ska följa med."
Hon drog dem med sig mot ett av höghusen nära parken.
"Det är inte varje dag man blir bjuden på choklad-party." sa Cole leende till Nikki.
"Varm choklad med mini-marshmallows." sa Noelle. "Och kakor. Chocolate Chip."
Noelle tittade drömmande upp i luften.
"Jag ser snöflingor. Alla snöflingor är unika. Och vackra. Och jag har fina vänner."
*

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

spännande och lite annorlunda...mig gillar! Mera!!

Dakota Quinn Diamond sa...

Awww tack!! :D