lördag, december 11, 2010

Ira (Vrede) - 5

*
"Pappa, vad gör du här?"
"Jag fick permis. Jag ville vara en bra pappa och stötta min tös i en så här svår stund."
"Åh pappa..." Charli började gråta.
"Såja pumpkin, allt är bra nu." sa Vinnie tröstande och kramade om sin flicka.

Ray sprang också fram till Vinnie.
"Pappa! Jag har saknat dig! När får du komma ut?"
"Jag har några månader kvar." sa Vinnie. "Men när jag kommer ut ska vi hitta på en massa kul saker!"
"Awesome!" jublade Ray.

Vinnie Danelli såg på Charli och Dani och log.
"Ni två... fan, vad modiga ni är! När advokaten till det där kräket frågade ut er... ni var helt coola och så proffsiga. Och Dani, när kräket hotade dig... du bara stod där och tog det hur bra som helst!"
Dani log.
"Mmmm... jag kanske var cool - men jag skakar."
Hon höll fram sin hand. Den darrade faktiskt lite.
Marco lade armen om sin dotters axlar och log.
"Fast älskling... det där är inte bara av rädsla, mest av vrede kan jag tro?"
"Ja, jag antar att du har rätt." skrattade Dani. "Jag blev nog mest förbannad. Men jag ska försöka skaka av mig den känslan nu när allt är över."
Hon blinkade lurigt mot de andra.
"Jag menar, vrede är faktiskt en dödssynd."
*

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Skönt att pappa Vinnie dök upp! Betydde nog mycket för Charli :-)

Dakota Quinn Diamond sa...

Ja, det tror jag också! :-)