lördag, december 25, 2010

The Clarke Family Xmas Calendar - 25

25 December

"Idag är jag glad." sa Ricky. "För alla är här, Maxine är hemma igen och jag har fått många fina julklappar! Jag måste dansa glädjedans!"
Han skuttade runt och dansade sin lilla glädjedans tillsammans med sin enorma flodhäst som Maxine och Jane köpt till honom.
"Jag vill ta en bild." sa Alex. "På hela familjen. Sätt er i soffan allihop."
"Jag också?" frågade Nora.
Alex log.
"Ja, dummer. Jag sa ju hela familjen!"
Nora skrattade och tog tag om Alex midja.
"Säger man dummer till sin mamma, va?"
"Mmmm... det gör man." fnissade Alex och vred sig ur hennes grepp.

Alex tog flera bilder av sin familj.
"Vi måste skriva ut en och rama in den." sa Joanne.
Alex log och nickade.
"Mmmm, det måste vi göra."
Joanne kramade honom.
"God jul min älskling."
"God jul Joanne."

"Det här är en bra jul." sa Cassie. Hon satte sig nära Alex och höll om honom. "För vi får alla vara tillsammans."
"Det var väldigt fint sagt Cassie." sa Martin.
"Hallå!" sa Ricky ivrigt. "Jag vill också säga en grej! Jag tycker också att det är en bra jul! Och vet ni, jag fick allt jag önskade mig av Tomten!"
"Det är toppen Ricky." log Maxine.
Ricky nickade lyckligt.
"Jag hoppas den största önskningen slår in också."
"Vilken är den största önskningen då?" frågade Martin.
Ricky satte sig nära Maxine i soffan och slog armarna om henne.
"Att Maxie blir frisk såklart!"
Maxine såg så väldigt tunn, blek och orkeslös ut. Hon log blekt mot Ricky.

Familjen fick tårar i ögonen.
Alex tittade bort, för att ingen skulle se tårarna som hängde i hans långa, mörka ögonfransar.
Maxine tog Alex hand och kramade den och Joanne strök honom över håret.
"Mina önskningar brukar slå in," fortsatte Ricky. "så du blir nog frisk Maxie!"
Han pussade sin fostersyster på kinden.
"På julen brukar det hända mirakel." sa han med full övertygelse.
*

4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

åh vilken fin julkalender du skrivit! LOVE IT!!
Hoppas vi får läsa mer om de här fantastiska karaktärerna någon gång!!

Dakota Quinn Diamond sa...

Awww tack så mycket!! Kul att du gillar julkalendern! Vad glad jag blir :)
Yep, det kommer mer om Alex, Maxie & co snart! ;-)

The Darkest Night sa...

Yay! Låter bra! vill läsa mera!! :-)

Dakota Quinn Diamond sa...

Awww thanks!! :-)