lördag, december 11, 2010

The Clarke Family Xmas Calendar - 11

11 December

Maxine låg i soffan i vardagsrummet och tittade på serier på Disney Channel tillsammans med Ricky.
Ricky såg hungrigt på skålen med popcorn som stod på bordet.
"Får man äta?"
Maxine log.
"Nej, du får bara titta."
Ricky såg tveksam ut.
"Klart du får äta popcorn!" skrattade Maxine. "Martin gjorde dom till dig."
Ricky sken upp.
"Awesome!"
Han satte skålen i knät och började mumsa.
"Vill du ha?"
Maxine skakade på huvudet.
"Nej tack. Min aptit är inte så bra."
"Stackars dig..." sa Ricky. Han såg lite sorgsen ut.
Han klappade Maxine på kinden.
"Kommer det bli bättre. Din aptit?"
"Vet inte." sa Maxine. "Ibland är det lite bättre och vissa dagar är det sämre."
"Men gör det nåt om jag sitter här och mumsar popcorn då...? Är det okej?"
Maxine satte sig upp och kramade sin lilla fosterbror.
"Min lilla Ricky... Det är klart du ska äta popcorn - det har ju du längat efter hela veckan! Det är helt okej. Jag skulle bli ledsen om du inte ville äta nåt bara för att jag inte kan det. Förstått?"
Ricky nickade och log.
"Förstått!"
Han kramade Maxine.

Alex kom ner i vardagsrummet. Han såg nyvaken och rufsig ut.
"Har du sovit tills nu?!" utbrast Ricky med munnen full av popcorn. "Klockan är ju tolv!"
Alex log sömnigt.
"Mmmm... alla orkar inte vakna klockan fem på morgonen."
"Jag vaknar inte fem." sa Ricky. "Jag vaknade halv sju imorse."
"Ja, det är ju mycket bättre." mumlade Alex.
"Jag är en piggelin och du är en latmask!" fnissade Ricky och petade Alex i sidan.
Alex skrattade åt kommentaren.
"Piggelin? Ricky, du är en jäkla Duracell-kanin!"
Maxine skrattade.
"Jaaaa!" sa Ricky glatt. "Jag äääälskar kaniner!"
*

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Trevligt kapitel! Det verkar vara en härlig familj! Hoppas verkligen Maxine blir frisk..

Dakota Quinn Diamond sa...

Awww tack så mycket!! :-)