måndag, december 20, 2010

The Clarke Family Xmas Calendar - 20

20 December

Det var första dagen på jullovet. Alex och Maxine tog en promenad med Alex mamma på stranden.
"Alex, jag vet att du inte vill... men kan du inte vara hos Cassie och mig över jul?" bad Nora. "Cassie blir så ledsen om du inte kommer... och jag med."
"Mamma..." började Alex.
"Darryl behöver du inte oroa dig för." sa Nora. "Han ska inte vara hemma, han ska inte ens vara i stan."
Alex himlade med ögonen.
"Det där har jag hört förut, mamma. Han kommer alltid hem. Och då förstör han allt."
Nora skakade nekande på huvudet.
"Nej, gubben. Inte den här gången. Han ska till Washington DC."
Alex såg lite tveksam ut.
"Jag ska fundera på saken."
"Okej älskling." Nora log. "Ring när du vet."
Alex nickade.
"Ska jag göra."
Nora gav Alex en kram och en puss och på kinden och sedan kramade hon Maxine.
"Ta hand om er. Vi ses."

Maxine och Alex stod och såg på Nora där hon gick på strandpromenaden bort mot busshållplatsen.
När Nora vände sig om för att vinka till dem såg hon hur Maxine puffade till Alex och sa något till honom. Hon såg ganska bestämd ut lade Nora märke till.
Alex nickade. Sedan sprang han ifatt sin mamma.
"Mamma, jag vill nog vara med dig och Cassie i jul."
"Åh, min fina älskling!" Nora drog in Alex i sin famn. "Vad glad du gör mig! Och Cassie kommer att bli överlycklig!"
Alex log. Han mådde så bra när han såg sin mamma så här lycklig.
"Vi kan vara hos dig på julafton." föreslog Alex. "Och så kan vi vara hos Joanne och Martin på juldagen - och öppna julkappar med dom."
Nora nickade.
"Det låter jättebra älskling!"
Hon kramade Alex igen och såg bort på Maxine som log brett mot dem.
Nora mimade "tack" och vinkade till Maxine.
Maxine vinkade tillbaka.
Ännu en bra dag, tänkte hon.
*

1 kommentar:

The Darkest Night sa...

Hoppas verkligen de får en fin jul - och att Darryl inte kommer och förstör!