måndag, oktober 25, 2010

Huset som Gud glömde - 80

Coral

Steven skrockade lite hånfullt åt att Kyle var trött redan.
”Småbarn måste gå och sova tidigt.”
Steven och pappa skrattade.
”Fåntrattar.” sa Uncle Don till dem och gav Kyle en liten kram. ”Kyle och Cori har väl haft en lång dag.”
Jag nickade.
”Jag går också och lägger mig. Jag tror jag har en migrän-attack på väg.”
Elaine kramade mig.
”Usch... lilla stackare. Hoppas du kan sova.”
”Tack Elaine.” log jag. ”Jag tror jag kan det faktiskt. Jag är helt slut.”
”Coral, har du tagit din medicin?” frågade pappa.
(När blev han Father of the Year…??)
”Ska ta den nu.” sa jag.

Kyle och jag sa god natt till alla och gjorde oss klara för natten.
Vi var verkligen helt slut... det kände vi framför allt när vi låg i våra sängar.
Både Kyle och jag somnade redan efter en halvtimme.
*

Inga kommentarer: