tisdag, oktober 19, 2010

Huset som Gud glömde - 52

Coral

Jag böjde mig snabbt ner och plockade upp skeden som jag så klumpigt tappat i golvet.
”Ursäkta.” mumlade jag igen.
Farfar såg på mig och log.
”Ingen fara Coral.”
Gammelfaster Gertrude såg lite beskt på mig - som om hon tyckte att man har dåligt bordskick om man råkar tappa en sked.
”Stirra inte på tösen så där, Gertrude.” sa farfar. ”Hon slänger inte bestick på golvet med flit.”
”Nej, verkligen inte.” sa farmor i en riktigt besk ton.
Det märks tydligt att farmor inte gillar farfars syster särskilt mycket.

Ingen (förutom Kyle) hade fattat att jag tappade skeden på grund av nervositet.
Folk vet ju att jag är lite klumpig av mig och vet att jag kan bli ganska skakig. Och det var inte precis första gången jag tappade bestick i golvet.
*

Inga kommentarer: