torsdag, oktober 14, 2010

Huset som Gud glömde - 48

Kyle

När vi gick och la oss på kvällen slog det mig att vi inte hade många dagar kvar här nu… vi skulle åka hem på söndag eftermiddag - om bara fyra dagar.
Jag fick lite ont i magen när jag tänkte på det.
”Vad är det?” frågade Ashlee.
”Inget…” ljög jag. ”Tycker bara det är lite tråkigt att vi ska åka hem redan på söndag.”
”Jag vet.” sa Ashlee. ”Det är superkul här!”
Ashlee kramade om mig.
”Men du… se inte så sorgsen ut, vi har ett par roliga dagar kvar. Eller hur?”
Hon log.
Jag log tillbaka och nickade.
Ashlee pussade mig på kinden. Sedan flinade hon.
”Vet du att du är söt när du rodnar, Kyle?”
Jag räckte ut tungan åt henne.
”Du är det!” sa Ashlee glatt. "Super-söt!"
Hon petade mig i sidan.
Jag log och brottade ner henne i sängen.
”Dina öron är röda!” fnissade Ashlee.
”Akta så att jag inte kittlar dig, lilla Ashlee.” varnade jag.
Ashlee bara skrattade.
”Dina öron är röda iallafall - och du är faktiskt super-söt!”
*

Inga kommentarer: