måndag, oktober 11, 2010

Huset som Gud glömde - 40

Coral

Jag sa godnatt till farmor och gick upp.
Jag smög försiktigt in i rummet. I ljuset från den lilla korridoren utanför såg jag att Darla och Ashlee sov.
Men Kyle var vaken.
Jag tassade tyst fram till honom.
”Är du okej?” viskade jag.
Kyle nickade.
”Är du okej…?” frågade han. ”Kunde du inte sova?”
”Jag var lite törstig bara.” sa jag. ”Farmor och jag drack lite choklad.”
”Socker-chock mitt i natten? Låter bra.” Kyle log och gäspade trött.
Jag log och rufsade om hans hår.
Sedan gick bort till sovrumsdörren för att stänga den. Dörren var gammal och lite trög, så jag råkade stänga igen den lite för hårt.
Yay me.

Ashlee rörde lite på sig i sömnen, men hon vaknade som tur var inte.
I månskenet såg jag att hon flätade in sina fingrar i Kyles hår, som hon ofta gör när de sover ihop, och hon fortsatte att sova djupt.
Kyle log och lade sig tillrätta nära Ashlee. Snart skulle han också somna.
Jag vet att Kyle känner sig väldigt trygg med Ashlee nära sig på natten, och det får mig att må så himla bra!
Och de ser såååå gulliga ut ihop!

Tänk om Kyle alltid fick känna sig trygg...!
Jag suckade. Lite för tungt kanske - för Kyle tittade upp igen.
”Jag är okej.” försäkrade jag. ”Sov du.”
”Mmm.” sa Kyle. ”God natt, Cor.”
”God natt Kyle.”
Jag kröp ner i sängen och försökte somna.
*

Inga kommentarer: