torsdag, oktober 21, 2010

Huset som Gud glömde - 62

Coral

Tonerna av Clair de Lune rann ut från musikrummet.
Farmor stannade upp och lyssnade.
”Vem är det som spelar? Är det Kyle…?”
Darla och jag nickade och log stolt.

Farmor vände och gick tillbaka in i musikrummet. Darla och jag följde efter.
”Men Kyle, inte visste jag att du kunde spela Debussy!” utbrast farmor. ”Och utan noter! Vad duktig du är!”
Ashlee nickade instämmande och stolt.
”Åh... tack så mycket farmor.” sa Kyle blygt.
”Tänk att jag har så talangfulla barnbarn! Musikaliska och duktiga fotografer! Det blir något att skryta om på festen!”
”Äsch farmor… så duktig är jag inte…” mumlade Kyle generat.
”Joho lilla gubben, det är du!”
Farmor gick fram till Kyle och gav honom en kram.
Och den här gången var det en riktigt varm och kärleksfull kram.
*