måndag, oktober 25, 2010

Huset som Gud glömde - 79

Coral

Har min migrän gjort mig knäpp, eller har pappa käkat snäll-piller idag…?
Nej, så är det ju förstås inte… det är ju bara så att han spelar teater inför Don, så att han inte ska fatta hur pappa egentligen är.
Det är faktiskt läskigt hur pappas humör kan växla och hur han lyckas lura folk.
Nu kom han till och med fram till Kyle och mig och kramade oss…!
”Har ni haft det bra hos farmor och farfar?” frågade han.
Kyle och jag nickade.

Nancy kom också fram och kramade oss.
Kyle slank ur hennes famn.
”Ursäkta," sa han stelt. "men jag är trött… ska nog gå och lägga mig nu.”
”Klockan är ju bara nio... Du måste vara verkligen jättetrött lilla gubben?” sa Nancy och strök honom över ryggen.
Kyle flyttade sig en bit ifrån Nancy.
*

Inga kommentarer: