tisdag, oktober 05, 2010

Huset som Gud glömde - 36

Darla

Ashlee hoppade upp i sängen, såg busigt på Kyle och klappade bredvid sig med handen.
”Kom nu lilla pojken, så sover vi.”
Kyle satte sig ner på sängen.
”Hallå, vem kallar du liten…?”
Ashlee fnissade och kramade Kyle.
”Dig.”
Coral och jag såg på varandra och fnissade.
Kyle och Ashlee är ju bara för söta!

”Vad fnissar ni åt nu då...?” frågade Kyle.
”Vi fnissar åt er, för ni är så otroligt söta.” sa jag.
Kyle skakade på huvudet.
”Jag är inte alls söt…” mumlade han blygt.
”Joho, det är du! Det bestämmer jag!” sa Ashlee.
Hon gav Kyle en puss på näsan.
Jag skyndade mig att ta en bild av dem.
Kyle såg på mig och suckade lite.
”Jag svär, Darl, jag ska gömma din kamera.”
Men sedan log han.
Jag gick fram till Kyle och kramade honom.
”Du blir så fin på bild. Jag älskar att fotografera dig.” sa jag.
”Okej då.” sa Kyle. Han log busigt. ”Du är lite knasig, vet du det, Darl?”
Jag log och petade Kyle i sidan.
”Passa dig gullunge...” varnade jag. ”annars lägger jag upp bilderna på Facebook.”
Coral och Ashlee fnissade och höll med mig.
Kyle bara flinade om mumlade något om att vi var knasiga alla tre.
*

Inga kommentarer: