torsdag, oktober 14, 2010

Huset som Gud glömde - 46

Coral

Efter middagen skyndade vi oss upp på vinden för att välja böcker.
Kyle såg på en av böckerna, sedan räckte han den till Ashlee.
”Ashie, ta den här, du gillar ju Les Misérables.”
Ashlee såg ut som om hon vunnit på lotto.
Hon tog boken och bläddrade lite i den. Sedan flämtade hon till.
”Det här är en förstautgåva…! Det kan jag inte ta emot… dom är värda jättemycket.”
”Jag vill att du ska ha den.” sa Kyle.
”Ta den du, Ash.” instämde jag. ”Det finns en annan utgåva här, den kan Kyle och jag ta.”
”Men… vill inte ni ta förstautgåvan då?” frågade Ashlee.
Kyle skakade på huvudet.
”Du har ju önskat dig den jättelänge.” Han log mot Ashlee. ”och den kommer att matcha din förstautgåva av Ringaren i Notre Dame.”
Ashlee kramade Kyle och sedan mig.
”Tack så mycket!” sa hon lyckligt.
Efter en stund tillade hon:
”Det här är bättre än julafton.”
*

Inga kommentarer: