måndag, oktober 11, 2010

Huset som Gud glömde - 38

Coral

I nästa sekund kom farmor ut från salongen.
”Coral…? Vad gör du uppe?”
”Jag… jag skulle gå till köket och dricka vatten, men jag tror jag gick vilse…” stammade jag.

(Gick vilse…! Första pris för kassa ursäkter går till Coral Joy Collins...!)

Farmor såg på stolen jag krockat med. Hon ställde den på plats och sedan såg hon på mig igen.
”Du gjorde dig väl inte illa?”
Jag skakade på huvudet.
”Nej då.” sa jag, fast jag var helt säker på att ett stort blåmärke snart skulle växa fram och vittna om min kolossala klantighet.

Farmor verkade inte bli arg för jag var uppe mitt i natten. Istället gick hon med mig ut i köket och gjorde varm choklad.
”Varm choklad brukar hjälpa mig att sova gott på natten ibland när jag inte kan sova.” berättade farmor.
”Mig med!” sa jag.
Farmor log lite.
”Verkligen? Det kanske du har ärvt efter mig då.”
Jag log och nickade.
*

Inga kommentarer: