söndag, juni 20, 2010

A Sunshine Day - del 5

*
Sheila satte sig bakom Ryan och slog armarna om hans midja.
”Ryan, det är inte Maureen du ska vara rädd för.” sa hon. ”Du minns väl att jag lovade dig att ge igen - för att du kallade mig chicken…?”
”Han stänkte vatten på dig också.” påminde Maureen.
”Du är en riktig liten busunge du Ryan.” sa Maggie.
”Yep!” sa Ryan glatt.
Maureen tog hans fötter igen.
”Nej Maureen…!” pep Ryan.
Den här gången hann Ryan inte dra undan fötterna. Han höll andan när Maureens fingrar rörde sig över fotsulorna.
Sedan kände han hur Sheilas fingrar retsamt började leka längs hans rygg och revben.
Ryan kiknade av skratt och försökte slingra sig ur flickornas grepp.
”Ska vi hjälpa till?” frågade Maggie.
Frågan var riktad till tjejerna.
”Nej!” pep Ryan. ”Hjälp mig!”
”Nej, jag hjälper Sheila!” sa Sunshine glatt.
”Vänta bara tills jag kommer loss härifrån…” mumlade Ryan.
Sekunden efter kiknade han av skratt igen när alla tre tjejerna, samt Maggie, attackerade honom.
”Det här är inte snällt alls!” pep han.
”Joho då!” skrattade Sheila. "Det är jättesnällt."
*

Inga kommentarer: