tisdag, juni 29, 2010

Solstigen 12 - 12

*
Isolde och Dorian skuttar in i köket.
"Hej!" säger jag glatt. "Är hungriga?"
"Jag är så hungrig att jag skulle kunna äta en gnu!" säger Dorian.
"Jag med!" säger Isolde.
Jag plockar fram paketet med köttfärs ur kylen.
"Vad bra," säger jag. "för jag ska precis göra köttbullar."
"Söttbuuuuulle! Vill ha söttbulle!" ropar Troy som redan sitter i sin höga barnstol vid bordet.
Dorian drar fram en stol till diskbänken.
"Får jag hjälpa till att rulla köttbullar?"
"Det får du gärna göra." ler jag. "Gå och tvätta händerna först."
"Jag vill också göra köttbullar!"
Isolde drar också fram en stol till diskbänken och sedan springer tvillingarna iväg mot badrummet för att desinficera sig.

När de kommer tillbaka rullar vi söta små "söttbullar", kokar makaroner, skär grönsaker och dukar.
Vi skrattar högt när Isoldes mage kurrar och låter som en jordbävning.
"Oj då!" fnissar hon. "Min mage är visst jättehungrig!"
"Min med." säger Dorian.
Troy säger ingenting. Men jättehungrig är han säkert - för han har börjat smaka på vaxduken.
*

4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Gillar verkligen stilen på den här serien..SÅ bra!! Roligt, äkta och så bra!

Dakota Quinn Diamond sa...

aww tack så mycket!! Kul att du gillar serien! Vad glad jag blir! :-)

The Darkest Night sa...

LOVE it! Den borde filmas!

Dakota Quinn Diamond sa...

awww double thanks!!
Det vore kul att se Solstigen 12 som film eller serie! :-)