onsdag, juni 09, 2010

Hets #9

*
"Sover ungarna?" frågade fadern när han kom hem vid elvatiden den kvällen.
"Jag tror det." sa Nancy. "De såg rätt så trötta ut. Hur var det på puben då? Blev det många öl?"
Nancy fnissade.
"Två öl bara. Jag stötte på Anderson förresten, den lilla jävla råttan har lyckats sno åt sin två av mina lastbilsresor...!"
"Åh nej...!" sa Nancy. "Vilka då?"
"Texas och New York. Fan också! Jag som hade tänkt ta med mig dig och ungarna på New York-resan i september...!"
"Sa du något till Anderson?" frågade Nancy.
Robert Collins nickade stolt.
"Jag sa några väl valda ord, sedan slog jag honom på käften."
Nancy drog efter andan.
"Nej... säg att du inte gjorde det...!"
"Det gjorde jag. Men han förtjänade det stumpan. Men du... nu ger vi blanka fan i råttan Anderson och så går vi in till sovrummet..."

Coral och Kyle låg i sina sängar och hörde hur Nancy och fadern kastade sig i faderns säng.
Kyle lade kudden över huvudet i ett försök att dämpa ljuden där inifrån. Det hjälpte inget vidare.
Både Kyle och Coral suckade och tog fram sina MP3-spelare.
Musik skulle iallafall överrösta de värsta ljuden.

Innan Kyle och Coral somnade skänkte de Paul Anderson en tanke.
Tack vare honom skulle de slippa följa med fadern och Nancy på en lastbilsresa till hösten.
Paul Anderson var dessutom en trevlig och schysst man som förtjänade varenda dollar man kunde få.
Han hade det inte så gott ställt och hankade sig fram med smålöner som lastbilschaufför och deltidsarbetare på biblioteket.
Coral och Kyle hoppades att fadern inte slagit honom mycket. Han förtjänade verkligen inte att få stryk bara för att han tog ett välbehövligt jobb!
*

Inga kommentarer: