söndag, juni 27, 2010

Solstigen 12 - 11

Midsommarafton

Det hörs glada fniss från trädgården.
"Det här bli bra!" hör jag en nöjd Dorian säga.
Sedan följer fnitter från tvillingarna och ett
"Oj oj... Fint." från Troy.

Vad håller de små liven på med nu?
Jag går ner i trädgården och ser efter vad de gör.
Vilken syn jag möts av!
Hör och häpna:
Ungarna har lyckats få ut julgranen av plast och har med flera hopprep bundit fast den runt flaggstången.
I granen har de hängt godishalsband, annat hängbart godis och påskpynt...!

"Visst har vi gjort fint mamma!" säger Isolde.
"Fint!" gastar Troy.
Jag är fortfarande i häpet tillstånd, så jag har inte riktigt hittat de rätta orden.
"Tada!"
Dorian slår dramatiskt ut med armarna mot jul-påsk-majstång-saken.
"En 'missommar-gran'!" säger han stolt.
"Jo, den var ju tjusig." säger jag och ler mot barnen.
"Aaaa, men vad tycker du mer...?" säger Isolde, som tydligen inte tycker att "tjusig" räcker för att beskriva "missommar-granen".
"Jag måste säga att detta är den allra finaste Midsommar-granen jag någonsin har sett!"
Dorian och Isolde skiner ikapp med självaste solen.
Troy är nu upptagen med att smaka på plastgranen.


Gla' Missommar önskar tokfamiljen Bergdahl! :-)

*

Inga kommentarer: