fredag, juni 04, 2010

Noel har en ”onixdag” …

Torsdag.

Stackars lille Noel, fina lillbrorsan... han har inte en rolig dag.
När han fick veta att hans två bästa kompisar från förskolan inte ska gå i hans klass till hösten, utan i en annan skola, blev han jätteledsen. Och det blev inte bättre när han fick veta ett av namnen på klasslistan tillhör en tjej som han inte tål.
Han grät och sa:
”Då vill jag gå i samma klass som Melwin!”
”Men det går inte.” sa mamma. ”Melwin ska ju gå i specialklass.”
”Meh! Då får jag ju ingen kul klasskompis!” skrek Noel.

Nu är Noel super-lessen, som han själv uttrycker det.
Ingen tröst hjälper... Inga lekar eller kramar eller bus. Inte heller glass, nån kul film, eller godis... Nada.
Noel är helt förstörd... Stackars plutt :(
”Noel har onixdag.” sa Melwin sorgset och det kan man ju verkligen hålla med om!

”Noel vill att storasyster ska komma” sa mamma när vi pratades vid i telefon.
Awww... det är det enda lilla broren vill ha som tröst nu: moi.
”Jag vill att Leni ska va' här!!!”
(Så lät det i bakgrunden - med "stora bokstäver" - när jag pratade med mamma.
Stackars grannar... Noel kan ha väldigt klar och hög röst... *LOL*)
Så himla oturligt att jag just nu befinner mig i skärgården med Ceci, Indra & Peter...
Var inte lätt att tala om för Noel-plutten att jag inte kommer vara hemma i stan på en vecka...


Lite senare kom Ceci med en kanon-idé:
”Leni, du får helt enkelt muta någon släkting som har båt, så att plutten får komma hit.”

Cecilie J. Olsen, du är ett geni!
Muta nån båtägar-släkting som kan köra hit Noel ska jag göra! :D

// Leni
*

3 kommentarer:

The Darkest Night sa...

aw...stackars lille Noel! :-(
Hoppas han snart blir glad igen!

(Hm...kanske Colette kan komma och hälsa på? ;-) )

Dakota Quinn Diamond sa...

LENI SÄGER:
Vad lustigt att du nämnde Colette!
Pratade precis med faster Helena (Colette o Tonys mamma), hon sa att de ska ut med båten
på skärgårdstur imorgon, och de tar mer än gärna
med sig Noel & Melwin!
Farsan & Lilla O ska oxå med.

Noel blev överlycklig (Melwin också) ! :)

*LOL* Fick precis höra att just nu sitter några ungar
på olika håll med flytväst på!
Hmmm... undrar om de längtar efter en båttur...?
Haha! Jag skrattar ihjäl mig! XD

The Darkest Night sa...

Åh va bra!! Nu blir säkert Noel glad igen! Hoppas vi får läsa om deras båttur! :-)