söndag, juni 20, 2010

A Sunshine Day - del 4

*
”Undrar om han har fått gälar och simfötter än.” sa Sheila till Maureen och Sunshine.
De satt på de solvarma plankorna på Maureen och Maggies terass.
Maureen och Sunshine fnissade.
”Det har det säkert.” sa Maureen.
Ryan gav dem förundrad blick.
”Gälar och simfötter…? Vad pratar ni om?”
”Maureen sa förut att du är född till liten fisk.” log Sunshine.
”Ja, och så sa jag att det inte skulle förvåna mig om det börja växa ut gälar och simfötter på dig snart.” sa Maureen.
Ryan skrattade och skakade på huvudet, som om tjejerna var knasiga.
Han låtsades inspektera sina fötter.
”Nope, inga simfötter.” sa han och log ett soligt leende.
”Får jag se?” sa Maureen.
Hon tog tag i hans fötter.
Ryan ryckte undan dem.
Maggie och tjejerna fnissade.
”Jag ska inte göra det du tror att jag ska göra...” skrattade Maureen.
”Och det vill du att jag ska tro på...?” frågade Ryan.
”Mmmm, det vill jag.” sa Maureen och pussade honom på näsan.
*

Inga kommentarer: