lördag, juni 12, 2010

Solstigen 12 - 3

*
Exet ja, han är en historia för sig.
När Troy var sju månader gammal bestämde sig karl’n för att han var trött på familjelivet och började strula runt med andra kvinnor.
En kväll när jag promenerade på stan med Troy, såg jag exet...
(Jag tror nästan jag har glömt vad han heter…. Försöker i alla fall...)
Fokus nu Alice!

Hursomhelst; jag tittade in genom fönstret på en fin restaurang och då såg jag honom - med en bystig blondin!
De såg väldigt intima och förälskade ut där de satt och sörplade i sig mat.
Jag antar att han gillar blondiner bättre än rödhättor helt enkelt.
Nu kanske ni tror att jag sprang hem och grät kudden full av salta, mascara-kladdiga tårar?
Inte Alice Bergdahl inte.
Nej då, jag parkerade barnvagnen, tog 6 kilos baby på armen och knatade in på restaurangen.
”Tiiiitta Troy!” sa jag högt, så att typ hela stan hörde. ”Där sitter pappa!”
Jag pekade överdrivet tydligt.
”Pappaaaa!” sa telningen och viftade glatt med armarna.
(Bra tidpunkt att säga pappa för första gången förresten.)
*

Inga kommentarer: