tisdag, juni 29, 2010

Hollywood Kidz – kapitel 6

*
Cole Taylor tog av sig sina solglasögon och skannade restaurangen med blicken.
Han fick syn på den han letade efter i ett av båsen längst in.
”Hej Nik!”
Han gav sin bästa vän ett brett leende och en stor kram.
Nikki Danelli log tillbaka och besvarade kramen.
”Hej C! Välkommen hem från Hollyweird!”
Cole log.
”Tack.”
”Hur är läget?” frågade Nikki.
Cole gled in på vinylsoffan mittemot Nikkis.
”Kan inte klaga.” sa han.
Nikki såg granskande på honom.
”Du tänker på något.”
Cole stirrade på sin bästis.
Hur vet du det...?!”
Nikki skrockade.
”Snälla Cole... vi har känt varandra sedan vi var två år! Den dagen jag inte kan läsa av dina tankar får jag undersöka huvudet!”
Cole skrattade.
”Ja, det har du nog rätt i.”
”Så...” sa Nikki uppmanande. ”Vad är det som tynger ditt hjärta?”
Cole såg allvarligt på Nikki och drog en liten suck.
”Jag funderar på att förändra mig."
Nikki höjde på ögonbrynen.
"Oh...? Tell me."
"Tja..." sa Cole. "Jag funderar på att klippa av mig håret, skaffa slarvigt skägg, sluta med showbiz och istället börja köra motorcykel i Europa.”
*

Inga kommentarer: