onsdag, juni 09, 2010

Blue Creek Memories #6

Georgia, maj 1999
*
Mamma Selma berättar:
*
En vårdag är jag i mataffären och storhandlar med Ashlee, då 3 ½.
Vi ser en pojke, ca 5-6 år, som stirrar på en ganska bastant äldre dam.
Plötsligt utbrister han:
"Oj... Guuuud vilken stor rumpa den tanten har!"
Jag ser att Ashlee också har tittat länge på damen.
"Snälla lilla barn, säg ingenting..." ber jag tyst.
Plötsligt utbrister Ashlee, med hög och klar röst, och pekar på damen:
"Min granne har en precis likadan!"

Gud... tänker jag. Vågar man fråga...?
"Likadan vad då, älskling?" frågar jag.
"Ser du inte det mamma?" säger Ashlee och pekar ivrigare. "Likadan!"
"Likadan vad?" frågar jag.
Alla tittar på oss - naturligtvis nyfikna på vad som ska komma ur flickebarnets mun - och jag känner att det nu börjar bli riktigt pinsamt...
"Oh Lord, Mama..." säger Ashlee, på bred sydstatsdialekt och suckar. "Det ser du väl...? Likadan handväska!"
*

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

en sån härlig historia!! Man kan verkligen förstå mammans oro... SÅÅÅ bra !!

Dakota Quinn Diamond sa...

Aww tack!! :D