torsdag, juni 17, 2010

The Nicest Kid In Town - 3

*
Efter skolan gick Ashlee, Kyle, Coral och Darla hem till Ashlee.
De satte sig i vardagsrummet och åt lite mellanmål och pratade om allt möjligt.
Ashlee drog med fingertopparna upp och ner över Kyles underarm.
”Ash… nu kittlas du igen!” protesterade Kyle fnissande.
”Who, me…?” sa Ashlee oskyldigt.
Coral skrattade.
”Det var säkert inte med flit, Ash.” sa hon sarkastiskt.
”Nej precis.” fnissade Darla. ”För du råkar ju inte alls veta att Kyle är kittlig just där.”
Ashlee såg på Kyle.
”Va… är du kittlig här Kyle?” Hon log busigt och tog tag i Kyles arm igen. ”Hade jag ingen aning om.”
”Nej inte alls...” mumlade Kyle.
Han försökte se sur ut, men han var så full i skratt att det inte gick särskilt bra.
Darla reste sig tog fram sin kamera.
”Håll kvar den minen Kyle. Du ser så söt ut att jag måste föreviga minen.”
Kyle skakade på huvudet.
”Glöm det Darl.”
”Är du kaxig nu?” sa Darla.
Kyle nickade glatt.
Darla satte sig tätt intill Kyle och lade armarna om honom.
”Du vet vad som händer om du är kaxig va, sötnos?”
”Nä, det vet jag inte.” fnissade Kyle.
”Det kan jag berätta!” sa Ashlee ivirigt. ”Då gör vi så här!”
Ashlee brottade ner Kyle på golvet och satte sig på hans ben.
”Det är bra Ashlee!” skrattade Darla. Hon satte sig intill Kyle. ”Hur var det nu Kyle, du var väldigt kittlig här också va?”
Darlas fingrar lekte retsamt vid Kyles midja.
Kyle fnissade och försökte ta bort Darlas händer.
”Jag har aldrig varit kittlig!” sa han truligt.
”Liar!” sa Ashlee och fnissade.
*

Inga kommentarer: