torsdag, juni 17, 2010

The Nicest Kid In Town - 1

*
”Hej 'Fatso'!”
Mark Pattinson dunkade vänlig Darla i ryggen.
”Hey! Det där var varken snällt eller kul!” sa Ashlee.
”Det var ett skämt, okej Ash?” sa Mark.
Ashlee såg ändå arg ut.
Kyle gav också Mark en ogillande blick.
Darla hade varit lite överviktig sedan barndomen och hade blivit retad för det.
Nuförtiden var det väldigt sällan någon som retade Darla, men ibland kunde någon vräka ur sig en kommentar.
Mark Pattinson var ingen taskig kille, men lite klumpig och ibland tänkte han inte på hur han uttryckte sig, så det kunde verka som ett påhopp.
”Jag menade inget illa.” försäkrade Mark. ”Du tog väl inte illa upp, Darla?”
”Inte den här gången.” sa Darla. ”Jag vet att du inte menar nåt illa, Mark.”
”Men tänk lite på vad du säger till folk, okej?” sa Coral.
”Okej.” sa Mark. Han skämdes lite. ”Det var verkligen inte meningen, Darla. Förlåter du mig?”
Darla log och himlade sig lite.
”Jaaa, kanske… om du kysser mina fötter.”
”Jaha…” sa Mark osäkert.
Darla skrattade.
”Jag skämtade Marky! Stick iväg nu.”
Mark skyndade bort i korridoren.

”Han tänkte verkligen kyssa dina fötter!” skrattade Ashlee.
Darla skrattade också.
”Just nu har han nog så dåligt samvete att han skulle kunna göra allt jag ber honom om.”
”Säg åt honom att göra dina läxor och bära din lunchbricka varje dag i en månad.” förslog Ashlee med ett snett litet leende.
Coral och Darla skrattade.
”Bra idé Ash, jag kanske ska be honom göra det.” sa Darla.
Kyle såg ut att stå i egna tankar.
Ashlee petade honom i sidan.
Kyle ryckte kittligt till och log.
"Vad...?" frågade han.
*

Inga kommentarer: