lördag, juni 12, 2010

Solstigen 12 - 9

*
”Mamma, får vi glass se’n?” frågar Isolde.
”Självklart min älskling.” säger jag. ”Hundra liter minst.”
”Tokiga mamma!” fnissar Dorian. ”Så mycket glass kan man inte äta.”
”Joho då!” säger jag och kittlar min son. ”Och se’n ska vi köpa arton kilo karameller.”
Fabulous!” jublar Isolde med perfekt uttal.
”Va? Kan du så bra engelska?” utbrister Majas mamma förvånat.
”Yes!” säger Isolde. ”Jag lär mig alla repliker i filmerna.”
Hon snurrar runt i sin rosa klänning med High School Musical-tryck.

När vi går in genom Skansens grindar sjunger Isolde, Maja - och till och med Dorian - på Bop To the Top.

Yeah we’re gonna
Bop, bop, bop
Bop to the top

Slip and slide and ride that rhythm
Jump and hop hop ‘til we drop
And start again

Zip zap zop
Pop like a mop
Scoot around the corner

Move it to the groove
‘Til the music stops
Do the bop bop,
bop to the top
Don’t ever stop
Bop to the top

Bop To the Top
High School Musical


Inga kommentarer: