tisdag, juni 29, 2010

Hollywood Kidz – kapitel 7

*
Nikki stirrade klentroget på sin bästis i flera minuter.
”C, du driver med mig...”
Cole skakade på huvudet.
”Nej. Det kan väl vara bra med lite förändringar.”
Nikki gav honom en varnande blick.
”Cole Zachary Taylor, om du förändrar dig på det sättet vet jag inte vad jag gör med dig.”
Ett okynnigt leende spreds sig i Coles ansikte.
”Sen när blev du lättlurad, Nik?”

Nikki låtsades bli sur och kastade en brödbit på honom.
”Skräms inte så där!”
Cole bara skrattade.
”Oroa dig inte Nikki, jag skulle aldrig förändra mig – inte på det sättet..”
”Tur för dig.” sa Nikki.
Hon log mot honom.

”Däremot behöver jag din hjälp med att välja bland alla erbjudanden jag har fått.” sa Cole.
”Nåt bra?” frågade Nikki intresserat. ”Any offers you can't refuse...?”
Cole skrattade roat åt Gudfadern-referensen.
Nikkis far och farbröder var välkända i maffiakretsar.
*

Inga kommentarer: