tisdag, juli 29, 2014

Skrivpuff - 29 Juli 2014 - del 3

*
Allie och Brandon promenerade till parken och slog sig ner på varsin däckgunga.
Brandon satte sig väldigt försiktigt, eftersom hans bak fortfarande ömmade efter behandlingen med ”Old Spanky”.
Deras Eskimo Pie-glassar var uppätna och Brandon började redan fundera på vad de skulle ha till middag där hemma. Han funderade också på om han fick gå ut i kväll. Han hoppades det, annars kunde han ju inte följa med Allie till stranden.
”Ska du hem och äta innan vi går till stranden?” frågade han.
Allie skakade på huvudet.
”Nej... jag tror inte det. Jag tar nog en hamburgare eller nåt ute. Häng med, om du vill, jag bjuder. Eller så kan vi ses nånstans senare, om du vill gå hem och äta.”
Brandon ville verkligen äta hamburgare med Allie på stan.

Kanske kunde han göra det?
Om mamma satt och skrev på något projekt skulle hon ändå inte märka om han kom hem eller inte. Inte förrän det blev sent i alla fall. Mamma var noga med hans läggtider, särskilt när det var skola dagen därpå.
"Jag går hem lite snabbt bara, senare alltså," sa Brandon. "och så säger jag till mamma och pappa att jag äter hos en kompis i kväll."
Allie log.
"Okej, gör det du."
"Ska inte du säga till dina föräldrar?"
Allie skakade på huvudet.
"Näää, dom... eh... dom är ändå inte hemma i kväll."
Brandon lade huvudet på sned och studerade henne noga. Hon ljög.
Men det var inte hans ensak. Hon fick väl göra som hon ville utan att han kom här och lade sig i.

"Farsan umgås med sina ölburkar i kväll." sa Allie plötsligt.
Hon sa det så tyst att det knappt hördes.
"Oh..." sa Brandon.
Han kom inte på något smartare att säga.
"Så då skiter han i om jag är hemma eller inte." fortsatte Allie. "Morsan blir väl lite orolig förstås, men... Äh... skit samma."
Sedan slog hon ner blicken och såg ner i sanden under gungorna.
Stackars Allie... tänkte Brandon.
Men mitt i alltihop kunde han inte låta bli att tänka på hur vacker hon var.
Han samlade mod och så lade han sin hand på hennes.




Inga kommentarer: