söndag, augusti 22, 2010

Silverstjärnan - 10

*
Ryan såg fundersam ut en stund. Sedan sa han:
”Pappa, vi säger inget om det här till mamma…”
David hann inte säga vad han tyckte om det, för i nästa sekund dök Kate och Maggie upp på verandan.
”Vad ska ni inte säga till mig…?” undrade Kate.
Sedan fick hon syn på Ryan och Sunshines rödgråtna ansikten.
”Men älsklingar, vad är det som har hänt…?!” utbrast hon oroligt.
”Vi går in och pratar om det.” sa David lågmält.

De gick in och satte sig i soffan.
”Ryan och Sunny stötte på Kane.” förklarade David.
”Herregud…!” sa Kate.
Det var just det hon varit så orolig för.
”Jag vill inte prata om det!” sa Ryan. ”Han var så vidrig! Han sa en massa hemska saker…!”
Ryan begravde ansiktet i Davids skjorta och började snyfta igen.
”Hur kan en människa vara så ond…?” snyftade Sunshine.
Kate höll om flickan.
”Jag vet inte min flicka…” sa Kate stilla.
”Det är ofattbart…” sa Maggie.
”Jag får ont i magen bara jag tänker på såna människor.” sa Sunshine.
*

Inga kommentarer: