lördag, augusti 07, 2010

Ocean Beach Memories #8 - del 8

Ocean Beach, Maj 1971

”Inte pinsamt alls…” muttrade Ryan. ”Jag var ju verkligen helknasig…!”
De andra skrattade.
”Hade jag verkligen mina water wings på mig när vi åt lunch…?” sa Ryan klentroget.
”Ja, det hade du faktiskt.” skrattade Kate. ”Vi har foton på det.”
”Fotobevis också…” mumlade Ryan. ”Varför blir jag inte förvånad…”
”Kul att ha en mor som är fotograf va?” skrattade Maggie och rufsade om Ryans hår.
Ryan nickade.
”Mmmm… verkligen kul.”
Sedan såg han på Kate och log.
”Det är faktiskt kul att vi har så många minnen på bild och film.”
Kate log.
”Tycker du det?”
Ryan nickade.
Kate kramade honom.

Maureen började fnissa.
”Vad är det?” undrade Ryan.
”Jag bara undrar när du ska bli haj?”
”Ha ha ha, jättekul Maureen. Pappa, har vi nån pinsam film på Maureen?”
David log.
”Pinsam vet jag inte… men vi har flera filmer där Maureen är med. Jag ska nog hitta nån.”
Ryan rotade runt bland filmerna.
”Lycka till, lilla gubben.” fnissade Maureen.
*

Inga kommentarer: